strony korporacyjne

Co powinna zawierać dobrze przygotowana strona internetowa?

Tworzenie strony internetowej jest inwestycją, która ma duży potencjał. Jednak mimo dostępnych różnych rozwiązań jej stworzenie nie jest łatwym zadaniem. Dotyczy to w szczególności stron firmowych, które są wizytówką naszego biznesu.

Posiadanie strony internetowej dzisiaj jest standardem wśród firm i korporacji. A to dlatego, gdyż stanowią one jedno z podstawowych źródeł kontaktu i informacji. Co ważne strony korporacyjne znacznie różnią się od strony zwykłego bloga lub startupu. Główną różnicą zaraz po budżecie jest technologia, w której została wykonana strona i znajdujący się na niej content. Charakterystyczną różnicą jest tutaj również kompozycja graficzna strony, która musi być spójna z wizerunkiem firmy oraz materiałami drukowanymi.

Wspólnym mianownikiem wszystkich stron internetowych jest możliwość nawiązania kontaktu. Zatem udostępnienie danych kontaktowych na stronie internetowej to podstawa. Lecz żeby do kontaktu doszło, to powinniśmy zaprezentować swoją działalność w jak najlepszy sposób. W tym celu tworzone są podstrony opisujące historię i działalność firmy. Zaraz po nich konieczna jest publikacja informacji dotyczących świadczonych usług, które będą dokładnie i jasno opisane.

Odwiedzanie strony przez użytkownika jest dobrym momentem do budowania relacji. W tym celu służą informacje znajdujące się na poszczególnych podstronach. Natomiast nie można zapominać o aspektach technicznych, które bezpośrednio wpływają na wygodę obsługi strony i wizerunek danej marki. Pierwszym z nich jest responsywność, która odpowiada za prawidłowe wyświetlanie się strony na urządzeniach mobilnych oraz desktopach. Ten aspekt dotyczy wszystkich stron nawet jeśli zadaniem wykonawcy jest tworzenie landing page, będącego prostą stroną internetową. Dlatego kwestie związane z responsywnością są ustalane już na samym początku podczas przygotowywania kreacji graficznej strony. Kolejnym równie istotnym czynnikiem jest prędkość działania strony, która może wywołać negatywne emocje u użytkowników czekających kilka minut na załadowanie całej strony.