Większości sympatyków muzyki nie trzeba przedstawiać serwisu Spotify. Jednak wychodząc naprzeciw potrzebom artystów na całym świecie platforma uruchomiła narzędzie Spotify for Artists. Dlatego postanowiliśmy przedstawić nowe możliwości, jakie będzie miał do dyspozycji świat muzyki.
Spotify for Artists jako sposób na połączenie artystów z wytwórniami
Branża muzyczna to nie tylko artyści i ich menadżerowie, lecz również dystrybutorzy i wytwórnie. Ich wzajemnie skomunikowanie się jest trudne, dlatego tutaj z pomocą przychodzi Spotify for Artist. Ideą narzędzia jest możliwość połączenia artystów z wydawcami, co pozwoli w znacznym stopniu poprawić skuteczność prowadzonych działań.
Oprócz usprawnienia komunikacji i działań zadaniem Spotify for Artists jest również wykorzystanie potencjału biznesowego poprzez szereg funkcjonalności. Wśród praktycznych opcji na szczególną uwagę zasługuje analiza danych na podstawie której mamy możliwość proponowania utworów do playlist dopasowanych do preferencji użytkowników. Jest to również odpowiedź dla osób, które nie wiedzą jak znaleźć się na jak znaleźć się na playlistach Spotify.
Poprawienie skuteczności strategii promocyjnej
Ponadto poprzedzona analizą danych promocja w Spotify pozwala zwiększyć grono odbiorców naszej twórczości. Co ważne na podstawie zgromadzonych danych możemy podjąć kroki pozwalające na dopasować naszą strategię promocyjną. Takie działanie znacząco przekłada się na jej skuteczność i uzyskiwane wyniki.
Żeby skorzystać z narzędzia Spotify for Artists, niezbędne jest zaakceptowanie w ciągu 21 dni otrzymanego zaproszenia. Po czym uzyskamy dostęp administracyjny umożliwiający zarządzanie profilem.