Specjaliści od reklamy muszą zaskakiwać potencjalnych odbiorców przekazu reklamowego, by wzbudzić w nich zainteresowanie i potrzebę zakupową. To dlatego, że konsumenci są dzisiaj świadomi i bardzo często nie akceptują rozmaitych form reklamy, uznając je za rozpraszające. Trzeba jednak przyznać, że nadal dużym zainteresowaniem, ale też społeczną akceptacją cieszy się reklama na samochodzie. To forma reklamy zewnętrznej, która jest doskonała jako uzupełnienie podstawowej strategii reklamowej.
Samochód do reklamy można wykorzystać na różne sposoby. Najczęściej służą do tego ramki pod tablice rejestracyjne, na których zmieści się logo, hasło czy dane teleadresowe. Ramki tablicy rejestracyjnej są też stosunkowo niedrogie, a ich skuteczność jest tym większa, im bardziej liczba flota samochodowa w zasobach danego przedsiębiorstwa.
Popularnością cieszy się też reklama na samochodzie w postaci naklejek reklamowych – tutaj można liczyć na większą powierzchnię reklamową oraz tzw. kogut na dachu. Oczywiście, z powodzeniem można stosować wszystkie trzy możliwości wykorzystania auta do reklamy, dzięki czemu przekaz dociera do większej grupy potencjalnych odbiorców.
Pamiętajmy jednak, że reklama samochodowa nigdy nie powinna być jedynym sposobem na kontakt z potencjalnym klientem. Jest raczej uzupełnieniem kampanii i sprawdza się jako dodatek.