Wielu muzyków, którzy rozpoczynają swoją przygodę z muzyką i z promowaniem własnej twórczości w internecie, zastanawia się, jak znaleźć się na playlistach Spotify. Dla jednych zdaje się to być czymś nieosiągalnym, dla innych – prostą sprawą. Od czego to zależy? Przede wszystkim od tego, czy dany twórca podjął współpracę z firmą profesjonalnie zajmującą się dystrybucją muzyki na znane serwisy streamingowe, czy działa na własną rękę.
Popularne playlisty Spotify na wyciągnięcie ręki
Odwieczne pytanie o to, jak znaleźć się na playlistach Spotify wreszcie zyskało odpowiedź. Otóż… można zatrudnić do tego właściwe osoby, które znają się na trendach i potrafią dopasować muzykę do odpowiedniej playlisty. Tak działają firmy świadczące usługi związane z dystrybucją utworów – pomagają również w działaniach promocyjnych. Dzięki swoim narzędziom i dostępowi do administratorów playlist mają spore możliwości, o których jednostka może tylko pomarzyć.
Promocja w Tidal – na co zwrócić uwagę?
Jak odbywa się promocja w Tidal? Zaczyna się już w momencie przygotowywania utworu do publikacji. Właściwie skonstruowany opis, dopasowana, rzucająca się w oczy okładka to absolutne minimum, a jednak już ma szansę pozytywnie wpłynąć na działania promocyjne. Warto dołączyć do rodziny Independent Digital i zaistnieć w świadomości odbiorców dzięki pojawieniu się we wszystkich dostępnych serwisach muzycznych. Dodatkowym atutem takiej współpracy jest zwiększenie zarobków.