Współczesny artysta, jeżeli chce zaznaczyć swoją obecność i dotrzeć do większej ilości fanów, musi mieć na pewno swoją stronę internetową. Czy to jednak wystarczy? Na pewno nie, zwłaszcza w przypadku muzyków. Logicznym rozwiązaniem jest publikowanie utworów i całych albumów na serwisach streamingowych. Sprawa wydaje się prosta, ale w praktyce, jeżeli sprzedaż muzyki w Internecie ma być realizowana skutecznie, to niezbędny jest profesjonalny plan działania. A taki gwarantuje agregator muzyki firma Independent Digital. Powierzenie zadań promocyjnych tym specjalistom to gwarancja poszerzenia pola odbiorców dla każdego twórcy muzyki jazzowej, disco lub klasycznej.
Czy promocja muzyki w sieci jest trudna?
Z pewnością, zanim którykolwiek artysta na poważnie podejdzie do tematu promowania muzyki w sieci, będzie chciał się zastanowić, czy rzeczywiście takie działania są skuteczne i mogą przynosić wymierne rezultaty. Kluczowe jest naturalnie najpierw przygotowanie swojego materiału muzycznego. Wysoka jakość nagrań, album lub singiel dopracowany od początku do końca i wyprodukowany w dobrym studiu to podstawa. To jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak sprzedać muzykę, a więc, w jaki sposób powinna być realizowana promocja w Tidal albo na YouTubie, czy też w innym popularnym serwisie streamingowym.
Independent Digital — skuteczna promocja artystów muzycznych
Właśnie dzięki Independent Digital tego typu problemy w ogóle nie muszą zaprzątać głowy solisty lub instrumentalisty. Ten jeden z największych agregatorów muzyki gwarantuje, dzięki zespołowi wykwalifikowanych specjalistów, dotarcie do większej ilości odbiorców. Zadania, jakie stoją przed muzykiem to tylko kwestie formalne. Należy wybrać utwory, które mają być promowane. Trzeba skontaktować się z ID i poformować o ilości utworów oraz wielkości katalogu. Określone muszą być także gatunki muzyczne oraz zakres współpracy.
Czy muzyka jest od razu opublikowana w serwisach streamingowych?
Bardzo ważne jest planowanie samej publikacji. Aby działania promocyjne były skuteczne, należy wcześniej poinformować Independent Digital o planowanej premierze utworu lub albumu. Wówczas sprzedaż muzyki w Internecie ma większe szanse powodzenia. ID zawsze musi mieć czas, aby treści cyfrowe były dostosowane do specyfikacji konkretnych serwisów streamingowych, a także procedur. Warto też pamiętać, że sami artyści także powinni pamiętać o swojej aktywności promocyjnej. Dobrze jest regularnie publikować linki do swoich utworów na kanałach społecznościowych.